ترشی لیته دودی
نوشته شده توسط : cook

دقیقا مثل ترشی لیته که همه رو با هم میکس میکنیم با این تفاوت که بادمجانها رو با پوست کبابی کردم و با کمی سرکه جوشوندم که حسابی طعم دار بشه (قابل توجه پوست بادمجان رو نکندم شما دوست ندارید پوستش رو جدا کنید)
کلم قرمز رو هم به همین ترتیب خرد و با کمی آب جوشوندم که بتونم از آب بنفش رنگش برای خوشرنگتر شدن ترشی استفاده کنم
.
همه مواد رو با هم در دستگاه غذاساز میکس کردم و بجای پودر فلفل برای تند شدن و خوش عطر شدن از سیر رنده شده فراوان و فلفل سبز تند استفاده کردم
.
از سبزی ها هم فقط برگ نعنا و ریحان تازه رو با مواد ترشی میکس کردم
.
(مقدار و میزان مواد به دلخواه خودتون درست کنید )
آب جوش رو به دلیل تند بودن بیش از حد سرکه اضافه کردم و شکر رو هم بخاطر اینکه طعم ملسی به ترشی بده استفاده میکنم و نکته جالبش اینه که باعث میشه زودتر ترشی بدست بیاد و آماده خوردن بشه
.
بعد از این که همه مواد رو با هم میکس کردید برای مخلوط کردن همه مواد رو در ظرف بزرگی بریزید و کم کم سرکه ، آبجوش سرد شده ، نمک ، زردچوبه و شکر ( اگر نبات پودر شده باشه بهتر و گرمتره ) رو اضافه کنید و خوب هم بزنید و بچشید تا به طعم دلخواهتون برسید و سپس داخل شیشه ها بریزید و درشون رو محکم ببندید و دو سه روز بعد چک کنید اگر سرکه روش کم شده بود سرکه اضافه کنید
.
این ترشی بعد از چند روز مهمان سفره های شماست
.
نوش جان

منبع: cookway




:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: