طرز تهیه مربای هویج خوشمزه وخوشرنگ
نوشته شده توسط : cook

مواد لازم برای تهیه مربای هویج

هویج یک کیلوگرم

شکر یک کیلوگرم

گلاب نیم استکان

خلال بادام و پسته 4 قاشق غذا خوری

آب لیمو سه قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربای هویج خوشمزه

طرز تهیه مربای هویج

در مرحله اول برای تهیه مربا هویج ؛ هویج را شسته و ضدعفونی کنید. سپس ان را خرد کرده (میتوانید حلقه حلقه کنید یا خلال خلال کنید. همچنین بصورت مربع های کوچک در اورید یا حتی رنده کنید. همچنین به شکل گل یا هر شکل دیگری در اورید)و در ظرف مورد نظر بریزید. شکر و 4 لیوان اب را به ان اضافه کنید و زیر شعله را زیاد کنید تا جوش اید. اگر در اوایل کار کف مربا به روی ظرف امد ان را با قاشق بگیرید. وقتی چند جوش خورد خلال بادام و پسته را اضافه کنید وصبر کنید تا مربا غلیظ شود و شربت ان بقول معروف قوام بیاید. اکنون اب لیمو و گلاب را به ان اضافه کنید و بعد از چند جوش زیر گاز را خاموش کنید .

 
ادامه مطلب -> کلیک کنید
 
انبه میوه‌ی چهار هزار ساله و مفید برای سلامتی
 

حتما قبل از ساخت و تهیه مربا قاشق و ظرف مورد استفاده را خوب بشویید. چون باعث می شود مربا کپک بزند. بعضی ها سوال میکنند قوام امدن یعنی چه؟ به گزارش آسان طب کافیست یک قاشق از شربت مربا را بردارید وقتی سرد شد قاشق را کج کنید اگر شربت سریع روی زمین نریخت یعنی قوام امده است.

اگر مربا  قوام نیامده باشد یا شکرش کم باشد یا حسابی نپخته باشد ممکن است مربایتان کپک بزند. اگر مربا زیاد بجوشد یا شیرینی اش زیاد باشد ممکن است شکرک بزند. برای رفع شکرک کمی اب جوش و ابلیمو به مربا اضافه کیند و اجازه بدهید چند جوش بخورد.

 
ادامه مطلب -> کلیک کنید
 
کاربرد بادام تلخ در چیست ؟
 

مربای توت فرنگی با وانیل یا ژلاتین

طرز تهیه مربای هویج خوشمزه

طرز تهیه مربای هویج خوشمزه را در این بخش خدمتتان ارائه کردیم. امیدواریم از این بخش بهره کافی را برده باشید. هویج برای ما فواید زیادی دارد. ولی خب خیلی ها هویج خام را نمی خورند. پس بهتر است در منزل مربای هویج را تهیه کرده و میل کنید تا از خواص ان بی بهره نمانید.

 

منبع: آسان طب




:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 29 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: